صفحه اصلی | صفحه منو

رهبراركستر سمفونيك تهران در كافه


نادر مشايخي رهبر اركستر سمفونيك تهران روز يكشنبه ساعت 5/5 ميهمان كافه است.ورود همه علاقه مندان براي ديدار با وي آزاد است
نادر مشايخي فرزند جمشيد مشايخي بازيگر مطرح سينما و تلويزيون ايران 1337 در تهران متولد شد. در سال 1353 نزد پري بركشلي شروع به آموختن پيانو كرد.
در سال 1355 وارد هنرستان عالي موسيقي شد و نزد اقدس پورتراب به نوازندگي پيانو و مصطفي پورتراب به تحصيل هارمون و كنترپران پرداخت.
در سال 1357 براي ادامه تحصيل به وين رفت و شروع به تحصيل در رشته آهنگسازي، رهبري اركستر كرد. او رهبري را نزد كارل اوبسترايش ، موسيقي الكترونيك را نزد كاوفمن و آهنگسازي را نزد رومن هاوبن، يكي از برجسته‌ترين آهنگسازان قرن بيستم فراگرفت و در سال 1366 با درجه ممتاز از اين رشته فارغ‌التحصيل شد.
مشايخي از اواخر دهه 60 به ترجمه كتب، همكاري با هنرمندان در رشته‌هاي ديگر هنري مانند نقاشي، مجسمه‌سازي، ويدئو، فيلم، تئاتر و ادبيات مشغول است.
همكاري با هنرپيشه برجسته آلماني، هانو شيگولا و نويسنده مشهور اتريشي، پترتوريني از اين جمله است.
يكي از پروژه‌هاي مهم او اپرايي بر اساس رومان معروف بهرام صادقي، «ملكوت» است. اين اپرا در سال 1376 در فستيوال وين مدرن به روي صحنه رفت.
از جمله فعاليت‌هاي او مي‌توان به سخنراني‌هايش در زمينه‌هاي موسيقي مدرن و موسيقي تلفيقي در كشورهاي مختلف اروپا، آمريكا و آسيا اشاره كرد.
نادر مشايخي در سال 1379 موفق شد كه براي اولين بار در تاريخ ايران اركستر سمفونيك تهران را به اروپا ببرد و اين اركستر را در اروپا رهبري كند.
آثار او توسط سوليست‌هاي مشهوري اجرا و ضبط شده‌اند. افرادي چون ژان پير رامپال، اورل نيكوله و رابرت ابتكن از اين

گروه اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

آرشیو

درباره کافه تیتر

عکس من
ما؛ یعنی بهنام و بی تا، بعد از روزها بیکاری تصمیم گرفتیم شغل و البته علاقه خودمون رو اینجوری دنبال کنیم:کافه؛اون‌هم، تیتر. این کافه۱۵تیرماه سال ۱۳۸۶به دستور پلیس امنیت ایران پلمب شد.