صفحه اصلی | صفحه منو

جعفر والي به كافه مي آيد


تئاتر دهه چهل همواره در تاريخ تئاتر ايران جزو قله‌هاي طلايي محسوب مي‌شود كه با نام بزرگاني چون عباس جوانمرد، علي نصيريان، ديلمقاني، ركن‌الدين خسروي و ... شناخته شده است.گروه هنر ملي نيز در همين دوران شكل گرفت و پايگاه اصلي فعاليتهاي آن در تئاتر بيست و پنج شهريور يا سنگلج امروزي بود. اوج فعاليتهاي تئاتري در تلويزيون نيز در همين ايام است و اداره تئاتر هم در اين دهه شكل مي‌گيرد. يكي از افراد سرنوشت ساز و فعال در دهه چهل و بعد آن جعفر والي ‌است كه سالها در تئاتر و سينماي ايران يك نقطه پويا محسوب مي‌شد و با اجراي نمايشهايي چون «چوب‌دستهاي ورزيل»، «شنل»، «مطبخ»، «بام‌ها و زيربام‌ها»، «مرگ‌ همسايه‌»، «خانه عروسك»، «اتللو» و ... فيلم‌هايي چون «گاو» و «خاك» در يادها است.
والي در سال 1313 در تهران و در يكي از محله‌هاي جنوب شهر تهران متولد شد و بعد از سالها فعاليت در ايران در دهه 60 به كانادا مهاجرت كرد.
جعفر والي چند روزيست كه به تهران آمده است.ما حضور او را مغتنم شمرده و از او دعوت كرديم تا روز چهارشنبه ساعت پنج و نيم( 5/5 )بعد ظهر مهمان كافه باشد.از همه كساني كه دوستدار وي هستند دعوت مي شود در اين نشست حضور داشته باشند

2 نظرات:

ناشناس گفت...

سلام بر استادان و رفقاي كافه تيتر. اميدوارم امسال تابستان كه براي يك ديدار با آقاي رييس جمهور مي‌آيم تهران، مزاحمتان بشوم. راستي. من به فناوري صلح‌آميز بلاگرولينگ به همت دانشمندان هسته‌يي كشور! دست يافتم... متاسفانه وقتي از سيستم تبادل لينك بلاگفا استفاده مي‌كردم، خيلي جلوي دوستان شرمنده شدم و احتمالا لينك شما هم از آن حذف‌شده ها بود... ولي دوباره انجام وظيفه كردم. خلاصه بدانيد ديگر، ما از ياوران شما هستيم، حالا از راه كمي دورتر... لينك ما را زديد حذف كرديد دكوراسيون قيافه‌اش به هم خورد :) زحمت دوباره مي‌كشيد؟
راستي دارم يك لوگو و يك بانر براي كافه‌تيتر طراحي مي‌كنم. از لوگو مي‌توان براي تبادل لوگو با وبلاگهاي ديگر استفاده كرد.
مطمئن باشيد يك ياور كوچك و همچين از راه دور و ريموت كنترل در شمال كشور داريد. صفاي شما، عزت مزيد

ناشناس گفت...

http://www.jour4peace.com/main1.asp?a_id=87
نامه «بهزاد باشو» به مانا نیستانی

ارسال یک نظر

آرشیو

درباره کافه تیتر

عکس من
ما؛ یعنی بهنام و بی تا، بعد از روزها بیکاری تصمیم گرفتیم شغل و البته علاقه خودمون رو اینجوری دنبال کنیم:کافه؛اون‌هم، تیتر. این کافه۱۵تیرماه سال ۱۳۸۶به دستور پلیس امنیت ایران پلمب شد.