صفحه اصلی | صفحه منو

تبريك به رضا ولي زاده



سامانه‌ی خبری وبلاگ‌های فارسی زبان، صبح امروز (پنج شنبه) به همت دوست خوبمان رضا ولي زاده به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.
به گزارش سامانه‌ی خبری بازنگار، این سامانه که در 12 گروه موضوعی به طبقه‌بندی 500 وبلاگ تخصصی پرداخته است و به وسیله نرم افزار خبرخوان، تیتر و مقدمه تازه‌ترین مطالب این وبلاگ‌ها را به صورت طبقه‌بندی شده منتشر می‌کند، هم اکنون به نشانی اینترنتی www.baznegar.com قابل دسترسی است.
بازنگار با طبقه‌بندی وبلاگ‌ها در 12 گروه سیاست، جامعه، اقتصاد، ارتباطات، فناوری اطلاعات، سینما و تئاتر، ادبیات، هنرهای تجسمی، موسیقی، ورزش، عمومی و عکس به ارایه آخرین مطالب منتشر شده در وبلاگ‌ها با اعلام تاریخ و ساعت انتشار آن می‌پردازد.
بازنگار با جمع‌آوری و طبقه‌بندی وبلاگ‌ها توانسته است شرایطی فراهم کند تا خوانندگان وبلاگ‌ها در مجموع با 12 کلیک، از کلیک کردن روی 500 وبلاگ بی‌نیاز شوند و آخرین مطالب صدها وبلاگ را در یک صفحه مشخص بخوانند.
در صورتی که تعداد وبلاگ‌های عضو در سایت از یک هزار وبلاگ هم تجاوز کند مطالعه آخرین پست آن‌ها باز هم با 12 کلیک میسر خواهد بود که این کاهش زمان در میان سایت‌های اینترنتی یک رکورد بی سابقه به شمار می‌آید.
این سامانه‌ی خبری تاکنون به ثبت 500 وبلاگ از میان وبلاگ‌های بلاگفا، بلاگ‌اسپات، بلاگ‌اسکای، میهن‌بلاگ، پرشین‌بلاگ و دیگر سایت‌های شخصی اقدام کرده است؛ بخشی از این تعداد وبلاگ‌هایی هستند که به پرشین‌بلاگ اختصاص دارند به دلیل اشکال فنی در خروجی «آراس‌اس» (RSS) به حالت غیرفعال درآمده‌اند که به محض حل این مشکل فعال خواهند شد.
روند ثبت باقی وبلاگ‌ها نیز از این پس با امکانات موجود در سایت به وسیله خود کاربران انجام می‌شود و بلاگرهایی که شرایط عضویت مندرج در شناسنامه بازنگار را داشته باشند پس از پرکردن فرم درخواست، در سایت عضو خواهند شد.
بازنگار قصد دارد پیش از پایان سال 1385 تعداد وبلاگ‌های عضو را به 1200 وبلاگ افزایش دهد و همچنین گروه «دین و اندیشه» را نیز به زودی به ترکیب گروه‌های دوازده‌گانه خواهد افزود.
سامانه‌ی بازنگار از زمان آغاز به کار تا مدت دو ماه به صورت آزمایشی فعالیت خود را ادامه خواهد داد و پس از سپری شدن این زمان و رفع نواقص به صورت رسمی در خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد.
بازنگار، سامانه‌ی خبری وبلاگ‌های فارسی زبان است. این سایت خصوصی است و هیچ‌گونه وابستگی فکری یا مالی به هیچ یک از جریان‌های سیاسی داخل و خارج ندارد و حیات آن به وسیله آگهی تأمین می‌شود.
بازنگار، با طبقه‌بندی موضوعی وبلاگ‌های حرفه‌ای می‌کوشد همچون سایر رسانه های داخلی در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران، شرایط انتشار افکار وبلاگ نویسان را در گستره‌ای وسیع‌تر فراهم کند.
بازنگار هدفی جز توسعه تفکر مدنی و تولید فناوری‌های ارتباطی برای ارتباط ساده‌تر مخاطبان وبلاگ‌ها و فعالان عرصه وبلاگ‌نویسی با یکدیگر دنبال نمی کند.
این پایانه‌خبری با برجسته سازی و انتشار آرای نمایندگان تفکر مدنی در مسیر تقویت ارزش‌های جامعه ایرانی و گسترش رفتار تعامل‌گرایانه خواهد کوشید.گسترش، پالایش و تقویت زبان فارسی یکی از اهداف مهم و اصلی بازنگار است و در آینده نه چندان دور امکانات تازه‌ای به همین منظور به این سامانه افزوده خواهد شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

آرشیو

درباره کافه تیتر

عکس من
ما؛ یعنی بهنام و بی تا، بعد از روزها بیکاری تصمیم گرفتیم شغل و البته علاقه خودمون رو اینجوری دنبال کنیم:کافه؛اون‌هم، تیتر. این کافه۱۵تیرماه سال ۱۳۸۶به دستور پلیس امنیت ایران پلمب شد.