صفحه اصلی | صفحه منو

خشونت فیزیکی و مجازی

در راهپیمایی «روز قدس» نزدیک میدان انقلاب، تعدادی از طرفداران احمدی‌نژاد، وحشیانه به معترضان حمله کردند.

من برای نیم ساعت میان آنها بودم. می‌خواستم ببینم بین هواداران احمدی‌نژاد چه می‌گذرد. وقتی سبزها در تقاطع ۱۶ آذر- انقلاب با آنها مواجه شدند بدون خشونت و تنها با فریاد همان شعارهای همیشگی، راهشان را کج کردند و وارد خیابان ۱۲ فروردین شدند. اغلب زنان هوادار دولت، نفرین می‌کردند و با الفاظ زشت، زنان سبز را خطاب قرار می‌دادند. به طوری که چند نفر از مردان بسیجی‌ به آنها گفتند که «خواهرها شما عقب بایستید.»

یکی از زنان بسیجی که چفیه هم بر گردن داشت، به یکی از زنان جنبش سبز که چادر بر سر داشت، می‌گفت: «خاک بر سرت، چادر داری و سمت منافق‌ها هستی.»

بعد از پایان راهپیمایی، زمانی که داشتم به سمت خانه برمی‌گشتم، حوالی خیابان اسکندری، تعدادی نوجوان بسیجی ۱۲ تا ۱۵ ساله دیدم که مردم را متفرق می‌کردند. خشونت رفتار و کلامشان تناسبی با سن و سالشان نداشت.

روز جمعه که خبر حمله به مهدی کروبی در نمایشگاه مطبوعات را دیدم، یاد آن نوجوانان بسیجی افتادم. به راستی چند نفر از آنها به زودی به عنوان روزنامه‌نگار وارد مطبوعات می‌شوند تا خشونت و نفرت را در آنچه خبر و عکس و گزارش می‌نامند، اشاعه دهند؟

ترویج خشونت و دروغگویی تشکیلاتی در رسانه‌هایی چون ایرنا، فارس و کیهان، محصول ورود نوجوانانی به عرصه‌های خبر است که سال‌ها پیش در پایگاه‌های بسیج و هیات‌های مذهبی شستشوی مغزی شده‌اند تا به هر شکل ممکن، از نظام «مقدس» جمهوری اسلامی، «پاسداری» کنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

آرشیو

درباره کافه تیتر

عکس من
ما؛ یعنی بهنام و بی تا، بعد از روزها بیکاری تصمیم گرفتیم شغل و البته علاقه خودمون رو اینجوری دنبال کنیم:کافه؛اون‌هم، تیتر. این کافه۱۵تیرماه سال ۱۳۸۶به دستور پلیس امنیت ایران پلمب شد.