صفحه اصلی | صفحه منو

مارسل پروست در کافه تیتر

دکتر شهلا حایری مولف کتاب "در سایه مارسل پروست" روز چهارشنبه ساعت 5 مهمان کافه تیترخواهد بود. دراین برنامه که با همکاری مشترک کافه تیتر، مجله بخارا و نشر قطره برگزار می شود درباره وجوه گوناگون زندگی ادبی پروست،سبک و ساختار در جست وجوی زمان از دست رفته و بازتاب هزار ویک شب در رمان او گفت و شنود خواهد شد.کتاب دکتر حایری درباره پروست نخستین کتابی است که درباره وی در ایران تالیف شده است.پیش از این تمام کتابهای منتشر شده درباره پروست ترجمه بوده است.چندی پیش ترجمه حایری از نمایشنامه اریک امانوئل شمت تحت عنوان خرده جنایتهای زنا شوهری در تهران به روی صحنه رفت . این نمایشنامه برنده جایزه فرهنگستان ادبی فرانسه بوده است

6 نظرات:

ناشناس گفت...

از پذیرایی تون متشکرم . امیدوارم بازم بتونم بیام .

ناشناس گفت...

خوشحالم از اين برنامه هاي خوبي كه ترتيب مي ديد من هم بعد امتحانات قراره با يكي دو نويسنده و مترجم مزاحمتون بشم.

ناشناس گفت...

سلام:
متاسفانه يا خوشبختانه براي اولين بار سعادت آشنايي با ((كافه)) ي شما نصيبم شده! ... و از اين بابت خوشحالم....
در ضمن به فكر و ابتكار در نوع خود جالب و ارزشمند شما تبريك ميگم و اميدوارم اين كامنت موجب تداوم رابطه ميان من و شما باشه...
براي شما دوستان آرزوي موفقيت بيشتر دارم...ياحق/

ناشناس گفت...

سلام
پذیراتون خیلی عالیه
با اجازه تون لینک شما رو تو وبلاگمون می گذاریم

ناشناس گفت...

It's great to have such places in our Iran. If it wouldn't be just for show as it has been for years.
thank you for being.
nazanin

ناشناس گفت...

سلام دوستان.
من هم خبرنگارم،مثل خودتون و اتفاقا یکبار هم به کافه شما اومدم ویه قهوه داغ هم خوردم که انصافا عالی بود.
ولی من یه نقد خیلی جدی هم به کافه شما دارم و اون فضای به شدت متاثر از مباحث روشنفکری صرف است که چه در نوع پوشش مشتریان،چه در مباحث ردوبدل شده و چه حتی در طراحی فضای کافه شما به شدت آشکار است.
هرچند که تقصیر شما را در این مسئله از همه عوامل دیگر کمتر میدانم واین موضوع بیشتر به فضای کلی ذهنی خبرنگاران ایرانی در شرایط امروز بازمی گردد.( که طی آن مباحث روشنفکری آنهم از نوعی که هیچکس نفهمد هنر است.)
ام شما به عنوان متولیان امر میتوانید در این زمینه راهگشا باشید.
بدون شک اصلی ترین دلیل تشدید فاصله روز به روز روشنفکران و توده ها در شرایط حاضر به گفتمانی باز میگردد که روشنفکران ایرانی به خصوص بعد از 2 خرداد اختیار کرده اند و ما خبرنگاران هم به عنوان چشمان مردم به جای اینکه این موج را به شکل صحیح هدایت کنیم بر آن سوار شده ایم.
ببخشید زیاد شد،باقی بقایتان.
یا علی.

ارسال یک نظر

آرشیو

درباره کافه تیتر

عکس من
ما؛ یعنی بهنام و بی تا، بعد از روزها بیکاری تصمیم گرفتیم شغل و البته علاقه خودمون رو اینجوری دنبال کنیم:کافه؛اون‌هم، تیتر. این کافه۱۵تیرماه سال ۱۳۸۶به دستور پلیس امنیت ایران پلمب شد.