صفحه اصلی | صفحه منو

نواي پيانوي بركشلي در كافه

آريانا بركشلي، پيانيست برجسته ايراني مقيم آمريكا، روز چهارشنبه ساعت 30/5 ميهمان كافه تيتر خواهد بود
بركشلي، نخستين دروس موسيقي را از پدرش، مهدي بركشلي (موسيقي دان و فيزيكدان) فرا گرفت و از پانزده سالگي در كنسرواتوار اكول نرمال پاريس تحصيلات خود تا مدرك فوق ليسانس ادامه داد. در بازگشت به ايران، كنسرت هايي با اركستر مجلسي انگلستان در تئاتر شهر تهران برگزار نمود و چندي نيز در دانشگاه فارابي به تدريس پرداخت.وي در سال ۱۳۶۴ به آمريكا مهاجرت كرد و تا كنون ضمن اجراي برنامه هاي متعددي در داخل كشور، همچون كنسرت هايي درسال ۱۳۷۹ به مناسبت دويست و پنجاهمين سالگرد درگذشت باخ، برنامه هاي بسياري نيز در مراكز فرهنگي اروپا و آمريكا اجرا كرده است كه از آن جمله مي توان به برنامه سال گذشته او در دانشگاه آكسفورد در همايش بررسي آثار صادق هدايت اشاره كرد.بركشلي بر خلاف بسياري از نوازندگان پيانو كه در رشته موسيقي كلاسيك فعالند، به آثار پيانوي آهنگسازان معاصر ايران نيز توجه نشان داده و تا كنون آثاري از عليرضا مشايخي، امين الله حسين، فوزيه مجد و گلنوش خالقي را در برنامه هايش گنجانده است. وي در صدد است در آينده نزديك آلبومي ويژه آثار آهنگسازان ايراني را به ضبط برساند.


2 نظرات:

ناشناس گفت...

شايد برايتان جالب باشد:
http://www.hamshahrionline.ir/shownews.asp?nid=2281

ناشناس گفت...

سلام بر بی تا و بهنام عزیز.من یک وبلاگ راه انداختم و خاطرات سیاتل را در آن یادداشت می کنم و لینک شما را گذاشتم بی زحمت شما هم به من لینک .

بدید.دلم برایتان تنگ شده
دوستار شما هدیه ترقی

ارسال یک نظر

آرشیو

درباره کافه تیتر

عکس من
ما؛ یعنی بهنام و بی تا، بعد از روزها بیکاری تصمیم گرفتیم شغل و البته علاقه خودمون رو اینجوری دنبال کنیم:کافه؛اون‌هم، تیتر. این کافه۱۵تیرماه سال ۱۳۸۶به دستور پلیس امنیت ایران پلمب شد.